Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

Η ευτυχία έχει πολλά κλειδιά

 
Home / Ιατρικά Νέα / Η ευτυχία έχει πολλά κλειδιά
Η ευτυχία έχει πολλά κλειδιά

Η ευτυχία έχει πολλά κλειδιά

Γράφει για τη MedicalTV η ψυχολόγος Ψούνη Λίνα…

Τι είναι αυτό που μας κάνει ευτυχισμένους; Χαρά είναι απλά ένα συναίσθημα το οποίο μπορεί να κρατάει δευτερόλεπτα, ώρες ακόμα και μέρες. Πολλοί πιστεύουν ότι αυτο που μας κάνει χαρούμενους είναι ένα πράγμα. Το κλειδί για την ευτυχία είναι να έχουμε πολλούς λόγους που μας κάνουν να χαμογελάμε.
Η ευτυχία έχει πολλά κλειδιά
Happiness is not something ready made. It comes from your own actions -Dalai Lama
Μαθαίνουμε να είμαστε χαρούμενοι. Όσο αναζητούμε την ευτυχία τόσο πιο ευτυχισμένοι είμαστε. Η ζωή ειναι μικρή, δεν πρέπει να έχουμε όνειρα τα οποία δεν θα επιτύχουμε ποτέ. Απάντηση μας δίνει το ερώτημα αν σήμερα είναι η τελευταία μέρα της ζωής μου θα ήθελα να κάνω αυτά που θα έκανα; Βρίσκουμε χρόνο για να κάνουμε πράγματα που μας διασκεδάζουν. Βάζουμε πάντα προτεραιότητες στο καθημερινό μας πρόγραμμα.
Δεν πρέπει να μας επηρεάζει τι θα σκεφτούν οι άλλοι. Η ζωή είναι δική μας όπως και οι επιλογές μας. Πρέπει να δοκιμάζουμε χωρίς να φοβόμαστε ότι θα αποτύχουμε. Ευτυχία είναι η επίτευξη ενός στόχου, είναι όμως και το ταξίδι που κάνουμε για να πετύχουμε το στόχο μας. Ευτυχία είναι να έχουμε βρει τι μας αρέσει και να γεμίζουμε το χρόνο μας με αυτό.
Η ευτυχία έχει πολλά κλειδιά
Δεν αφήνουμε μικρά ασήμαντα γεγονότα να μας επηρεάζουν. Άσχημα πράγματα συμβαίνουν στον καθένα, πρέπει να είμαστε σε θέση να τα προσπεράσουμε και να προχωρήσουμε. Οι δυστυχείς άνθρωποι έχουν την τάση να “κολλάνε”σε μικρές ενοχλήσεις και προβλήματα τα οποία όμως διαιωνίζουν τα αρνητικά συναισθήματα όπως της θλίψης, της ενοχής και του θυμού. Δε χάνουμε το χρόνο μας με το να ασχολούμαστε με τους άλλους. Το κουτσομπολιό και η ζήλια φέρνουν αρνητικά συναισθήματα.
Προσέχουμε τις σχέσεις μας και συνεργαζόμαστε με τους άλλους. Η επικοινωνία είναι κάτι περισσότερο απο διαταγές και προσδοκίες. Πρώτα απο όλα είμαστε καλοί ακροατές. Λαμβάνουμε υπόψη τα συναισθήματα των άλλων.   Δεν επιδιώκουμε να κυριαρχήσουμε στο περιβάλλον μας. Βγαίνουμε στην κορυφή επειδή το αξίζουμε. Όταν αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες των άλλων και μοιραζόμαστε τις χαρές η ευτυχία είναι πολύ μεγαλύτερη. Αναλαμβάνουμε την ευθύνη των πράξεών μας. Δεν είμαστε τέλειοι και το γνωρίζουμε πολύ καλά. Αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και εργαζόμαστε για να τα βελτιώσουμε.
Βλέπουμε τις προκλήσεις σαν ευκαιρίες για μάθηση και προσωπική ανάπτυξη. Αναζητούμε δημιουργικές λύσεις για να ξεπεραστούν τα εμπόδια. Είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας και του άλλους; Ακόμα και αν η αλήθεια πονάει η ειλικρίνεια και ο σεβασμός επιφέρουν ικανοποίηση.
Ζούμε στο παρόν. Οι δυστυχισμένοι άνθρωποι τείνουν να ζουν στο παρελθόν και οι αγχωμένοι στο μέλλον. Απολαμβάνουμε τις μικρές απολαύσεις της ζωής. Χαμογελάμε συχνά!!
rsz_264567_621937274537487_1963688626_n
Οι παρακάτω ερωτήσεις μας βοηθούν να αξιολογήσουμε τον εαυτό μας σχετικά με την ευτυχία μας:
  • Ζούμε σύμφωνα με τις αξίες μας;
  • Ικανοποιούμε τις ανάγκες μας
  • Ικανοποιούμαστε απο τη δουλειά μας;
  • Μήπως ζούμε την ευτυχία επιφανειακά;
  • Είμαστε ικανοποιημένοι με αυτό που θα αφήσουμε πίσω μας;
  • Περιβαλλόμαστε απο θετικούς ανθρώπους;
  • Δίνουμε και παίρνουμε αγάπη; Έχουμε δυνατές σχέσεις;
  • Ζούμε στο παρόν;
  • Που βρισκόμαστε σε σχέση με ό,τι θα θέλαμε να είμαστε;
  • Είμαστε αισιόδοξοι;
  • Ξέρουμε τι μας κάνει ευτυχισμένους;
  • Ξέρουμε τι είναι αυτό που μας δίνει τη μακροπρόθεσμη ευτυχία;
  • Ξοδεύουμε χρόνο για να κάνουμε αυτό που αγαπάμε;
“The talent for being happy is appreciating and liking what you have, instead of what you don’t have.” - Woody Allen

Μάρτιος: Οι Δρίμες του Μάρτη η μέρες της γριάς & το Μαρτιάτικο βραχιολάκι!

Οι Δρίμες του Μάρτη ή ημέρες της γριάς:
Η παράδοση θεωρεί τις Δρίμες ως ημέρες γρουσούζικες και κακότυχες, τις λεγόμενες και ως αποφράδες ή δρίματα. Θεωρείται ότι δαιμονικά τριγυρίζουν τον κόσμο αυτές τις ημέρες και κάνουν κακό σε όποιον συναντήσουν. Δρίμες είναι οι τρεις πρώτες αλλά και οι τρεις τελευταίες ημέρες του Μαρτίου (που λέγονται και ημέρες της γριάς).
Αυτές τις ημέρες οι άνθρωποι προσπαθούσαν να προφυλαχτούν για να μην πάθουν κανένα κακό, είτε αυτοί οι ίδιοι, είτε η οικογένεια και το βιός τους. Έμεναν λοιπόν στα σπίτια τους, δεν πήγαιναν στα χωράφια, και δεν έκαναν καμιά δουλειά που μπορούσε να γίνει άλλες ημέρες. Όποιος πήγαινε για δουλειά πάθαινε κάποιο ατύχημα.Όποιος πήγαινε στα χωράφια, η σοδειά του καταστρεφόταν. Ό,τι πλύνεις αυτές τις ημέρες θα λειώσει, όσα ξύλα και να κόψεις θα σαπίσουν, αν λουστείς θα πάθεις κακό. Γι' αυτό ή αποφεύγουν ολότελα να πλύνουν τις μέρες αυτές ρούχα ή, αν πλύνουν, ρίχνουν στο νερό πέταλο, γιατί το σίδερο, όπως πιστεύεται, είναι γιατρικό και αποτρέπει τα δαιμόνια. Μερικές συμπτώσεις τραυματισμών, φιδοφαγωμάτων και λοιπών ζημιών γινόταν η αφορμή σ' όσους δεν πίστευαν στα δρίματα από εκεί και στο εξής να παραμένουν στα σπίτια τους και να μην κάνουν καμιά δουλειά.

http://aurora6465.blogspot.de/2014/03/blog-post_1.html

Ανοιξιάτης, Κλαψομάρτης, Φυτευτής, Παλουκοκαύφτης, Ζίντζος, Νιγρίτης,
Βαγγελιώτης,
Πεντάγνωμος,Πεντάβουλος,Δίμουρος,Τιναχτοκοφινάς,Πεντάγδαρτος,Ξεροκοφινάς,
Λολομάρτης είναι μερικές από τις ονομασίες που του έχει αποδώσει ο λαός
μας λόγω των άστατων καιρικών συνθηκών και των γιορτών του.

Κατά τις ηλιόλουστες ημέρες του Μαρτίου που ακολουθούσαν τα κρύα του
χειμώνα, τα παιδιά έβγαιναν από τα σπίτια και έπεζαν έξω στις αυλές. Οι
μητέρες, για να τα προφυλάξουν από τις ακτίνες του μαρτιάτικου ήλιου που
θεωρούνται επικίνδυνες, έφτιαχναν και φορούσαν στο χέρι ή στο πόδι των
παιδιών τον "Μάρτη", ένα κορδόνι από λευκό και κόκκινο νήμα.
Ο ήλιος το μάρτιο συνήθως καίει και μαυρίζει τα πρόσωπα των παιδιών: “Του Μάρτη ο ήλιος βάφει και πέντε
δεν ξεβάφει”. Η μαυρίλα όμως σήμαινε και ασχήμια, προπάντων για τα
κορίτσια που η παράδοση τα ήθελε άσπρα και ροδομάγουλα: «Ο πόχει κόρη
ακριβή, το Μάρτη ο ήλιος μη την ιδεί». Για να αποτρέψουν την επίδραση
του ήλιου λοιπόν, έφτιαχναν και φορούσαν τον «μάρτη», ώστε να
προστατεύσει τα πρόσωπα των παιδιών από τον ήλιο και να μην καούν. Όταν
τον έβγαζαν τον κρεμούσαν σε τριανταφυλλιές, ώστε να γίνουν τα μάγουλά
τους κόκκινα σαν τριαντάφυλλα.
Ο "Μάρτης" ουσιαστικά αποτελείται από
δύο κλωστές, άσπρη και μία κόκκινη, στριμένες μεταξύ τους, που
συμβόλιζαν την αγνότητα και τα χαρά. Σε κάποιες παραδόσεις αναφέρεται
και μία χρυσή κλωστή ώστε να συμβολίζεται και η αφθονία.
Συνηθίζεται
να φοριέται μέχρι το τέλος του μήνα. Σε ορισμένες περιοχές το
μαρτιάτικο βραχιολάκι θεωρείται ιερό από τη λαϊκή παράδοση που δεν είναι
πρέπον να πεταχτεί. Για αυτό το φορούσαν μέχρι το Πάσχα και το έδενα
στην Αναστάσιμη λαμπάδα για να καεί. Σε άλλες περιοχές έκαιγαν το
βραχιολάκι στις φωτιές που άναβαν για να κάψουν τον Ιούδα.
Η πιο
διαδεδομένη όμως αντίληψη φέρει το "Μάρτη" να φοριέται μέχρι να
εμφανιστούν τα πρώτα χελιδόνια. Τότε έβγαζαν το Μάρτη και τον αφήναν σε
κλαδιά για να τον πάρουν τα πουλιά και να το χρησιμοποιήσουν στην
κατασκευή της φωλιάς τους.

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014


Γνωρίστε τον «πλούτο» της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά


Γνωρίστε τον «πλούτο» της  Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά
27 Φεβρουαρίου 2014
Του Κώστα Παναγιωτάκη.
DSCN1885Η Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά είναι ένα «σημείο ενδιαφέροντος» αυτής της πόλης που λίγοι Πειραιώτες έχουν ανακαλύψει. Ένας ιδιαίτερος χώρος που φιλοξενεί μικρούς «θησαυρούς πολιτισμού». Με πρωτοβουλία του δημάρχου Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκου, το τελευταίο διάστημα αποφασίστηκε, μέσα από στοχευμένες δράσεις, να αναδειχτεί ο ρόλος και το μέγεθος της Δημοτικής Πινακοθήκης.
Χωρίς να έχουμε την παραμικρή ιδέα για το τι θα συναντήσουμε, αποφασίσαμε ένα πρωί να επισκεφτούμε το επιβλητικό κτίριο στην οδό Φίλωνος 29.
Η «δυναμική» του χώρου, μας εντυπωσιάζει από τα πρώτα μας βήματα. Δυο αξιόλογοι άνθρωποι με ιδιαίτερο «μεράκι» για την λειτουργία της Δημοτικής Πινακοθήκης, ο προϊστάμενος κ. Μιχάλης Τσεκούρας και η μουσειολόγος κα Αθηνά Πάνου αναλαμβάνουν να μας ξεναγήσουν και να μας «μυήσουν» στο περιεχόμενο των μόνιμων συλλογών της Δημοτικής Πινακοθήκης.
Καλλιτέχνες που εμπνεύστηκαν από τον Πειραιά και τη θάλασσα
DSCN1840Στο 2ο όροφο έχει δημιουργηθεί μια θαυμάσια αίθουσα με έργα μεγάλων ζωγράφων, (κυρίως ελαιογραφίες) όπως των: Βασιλείου Χατζή, Κων/νου Μαλέα, Αλέξανδρου Χριστοφή, Κων/νου Ρωμανίδη, Νικόλαου και Περικλή Λύτρα, Δημήτριου Πελεκάση, Έκτωρα Δούκα, Μιχαήλ Οικονόμου, Περικλή Βυζάντιου.
Κυρίαρχη θέση στη συλλογή κατέχει η παρουσία καλλιτεχνών, οι οποίοι είναι Πειραιώτες. Η θεματολογία της συλλογής χαρακτηρίζεται ως επί το πλείστον από έργα, των οποίων η πηγή έμπνευσης υπήρξε η θάλασσα, το λιμάνι, τα πλοία.
DSCN1844Ρωτήσαμε την κα Πάνου που κρυβόταν τόσο καιρό αυτός ο «θησαυρός» και πως άρχισαν όλα αυτά τα έργα ιδιαίτερης αξίας να βγαίνουν στην «επιφάνεια». Μας απάντησε ότι στις αποθήκες της Πινακοθήκης υπάρχουν περίπου 1000 έργα και από αυτά επιλέχθηκαν τα πιο σημαντικά ώστε να εκτεθούν στο κοινό. Μας έδειξε ένα εκπληκτικό έργο του Χριστοφή χρονολογίας 1931 που ήταν και ο πρώτος πίνακας που φιλοξένησε η αίθουσα. Αργότερα μας έδειξε δυο σημαντικά έργα των Γρίβα και Οικονόμου τα οποία, αφού πέρασαν από τα χέρια συντηρητών, αργότερα τοποθετήθηκαν σε εμβληματικό σημείο στην αίθουσα. Τα περισσότερα έργα είναι δωρεές. Είναι όμως τόσο αξιόλογο το «υλικό» που για να εκτεθεί προαπαιτούσε προσεκτική οργάνωση και έμπειρο προσωπικό. Η κα Πάνου πραγματικά έχει δώσει πολλές ώρες από τη ζωή της για να «ανοίξουν» οι συλλογές αυτές στο Πειραϊκό κοινό και στα σχολεία της πόλης μας.
Συλλογή έργων Γεωργίου Καστριώτη
DSCN1847Λίγο πιο πέρα, στις αίθουσες του 2ου ορόφου εκτίθεται η εντυπωσιακή συλλογή έργων του Γεωργίου Καστριώτη (1899-1969). Έργα του Γ. Καστριώτη υπάρχουν στην Εθνική Πινακοθήκη, Δημοτική Πινακοθήκη Αθηνών, στη Βιβλιοθήκη Τζων Κένεντυ στο Κέμπριτζ της Μασαχουσέτης.
Ο Γεώργιος Καστριώτης γεννήθηκε και πέθανε στην Αθήνα (1899-1969).
Από το 1910 μετά το θάνατο του πατέρα του εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Τη γλυπτική την διδάχτηκε κοντά στο Γάλλο δάσκαλο Antoine Bourdelle από το 1926-1928. Παρά το σύντομο για τη γλυπτική χρονικό διάστημα, βλέποντας το έργο του διαπιστώνει κανείς ότι απέκτησε μία άρτια καλλιτεχνική παιδεία.
DSCN1846Το μεγαλύτερο μέρος της δημιουργίας του, μεταξύ των οποίων και η προτομή της Σοφίας Σλήμαν με το διάδημα της Τροίας, δωρίσθηκαν στο Δήμο Πειραιά, από τη σύζυγό του το 1974.
Έργα ιδιαίτερης αξίας που αποτυπώνουν την ποιότητα και την λεπτομέρεια της έμπνευσης του καλλιτέχνη. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί φοιτητές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ζητάνε να δούνε την εξαιρετική δουλειά αυτού σημαντικού γλύπτη.
Συλλογές Πάνου Αραβαντινού – Μάνου Κατράκη
DSCN1857Η ξενάγησή μας συνεχίστηκε στην αίθουσα όπου σε λίγο διάστημα θα εκτεθεί οργανωμένα η συλλογή του Πάνου Αραβαντινού. Για την συγκεκριμένη αίθουσα υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες.
Η συλλογή Πάνου Αραβαντινού περιλαμβάνει μακέτες, μικρογραφίες σκηνογραφιών, σχέδια κοστουμιών, αφίσες, καθώς και προσωπογραφίες που φιλοτέχνησε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
DSCN1852Στη συνέχεια, δεν θα μπορούσαμε να μην ζητήσουμε από τον κ. Τσεκούρα να μας ανοίξει την αίθουσα που φιλοξενείται προσωρινά η συλλογή του Μάνου Κατράκη. Δέος και συγκίνηση! Ήταν όλα εκεί…
Όλη η ζωή του γνωστού ηθοποιού (1909-1984) πέρασε μπροστά από τα μάτια μας.
Θεατρικά κοστούμια, προσωπικά του αντικείμενα και αξιόλογο θεατρικό και φωτογραφικό υλικό.
DSCN1851Να σημειωθεί ότι στους χώρους της Δημοτικής Πινακοθήκης υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά προσχολικής ηλικίας, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ξεναγήσεις (κατόπιν επικοινωνίας).
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό πόσο σημαντική είναι η παρουσία και η προσφορά της Δημοτικής Πινακοθήκης στον Πειραιά και πόσο όλοι εμείς, πρέπει να «αγκαλιάσουμε» αυτό το χώρο που αποτελεί ζωντανό κύτταρο Πολιτισμού, Τέχνης και Παιδείας.
Μια επίσκεψη θα σας πείσει!
Δημιουργοί και έργα
1. ΑΞΙΩΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΣ, Ζωγράφος – χαράκτης (1907- ) «Το λιμάνι του Πειραιώς»
2. ΜΑΛΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Ζωγράφος – αρχιτέκτονας (1879-1928) «Το Τουρκολίμανο»
3. ΛΥΤΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Ζωγράφος ( 1883-1937) «Ηλιοθεραπεία»
4. ΡΩΜΑΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Ζωγράφος ( 1884-1972 ) «Ιστιοφόρο»
5. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΜΙΧΑΗΛ, Ζωγράφος ( 1888-1933) « Πόρος- Άγιος Ιωάννης Πόρου», «Τουρκολίμανο»
6. ΤΗΝΙΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, Ζωγράφος – χαράκτης (1920-1997) «Καράβια ή Πειραιεύς»

Οι ώρες λειτουργίας, της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά, για το κοινό είναι από:
-Τρίτη έως και Παρασκευή, 9.00-14.00 & 17.00-20.00
-Σάββατο & Κυριακή, 10.00-15.00
-Δευτέρα κλειστά
Πληροφορίες στο τηλέφωνο: 210. 41.01.402-405

ΤΟΣΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ;


ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Elin Bogomolnik
Gian Domenico Tiepolo

Alexis Bafcop

Jean Jansem - Les florentines

Jean Jansem

Jean Jansem

Miro 


Roussimoff

Roussimoff
Elena Podkorytova
ΑΠΟ http://rus-art.com/painters/podkorytova/



Elena Podkorytova 
ΑΠΟ http://rus-art.com/painters/podkorytova/

Judi Babcock

Judi Babcock

David Ter-Avanesyan

Joan Zylkin - Bar Mitzvah Painting with Carnival Theme

Pieter Bruegel the Elder -Ο αγώνας μεταξύ Αποκριάς και Σαρακοστής

James Ensor - Καρναβάλι στη Φλάνδρα 1931

Jose Gutierrez Solana -Καρναβάλι σ ένα χωριό 

Fyodor Bronnikov - Καρναβάλι στη Ρώμη 1860 

Εμμανουήλ Ζαϊρης - Καρναβάλι στην Αθήνα 1930 

Νικόλαος Γύζης - Καρναβάλι στην Αθήνα 1892

Paul Signac - Καρναβάλι στη Νίκαια 

Felix Labisse -  Μεγάλο καρναβάλι Οστάνδη 1934 
 Diego Rivera - καρναβάλι στη μεξικάνικη ζωή. Δικτατορία 1936
Georges Lemmen - καρναβάλι, το Carousel 

Francis Picabia - Καρναβάλι 



Σπύρος Βασιλείου – Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας

Lorna Millar, Kite Flyers

Adam Emory Albright

Γιάννης Μαγγανάρης -Ο Χαρταετός. Λάδι σε καμβά

Σπύρος Βασιλείου 

Αλέκος Φασιανός

Τους πίνακες στους οποίους αναγράφονται και οι τίτλοι τους  πήραμε από  http://www.alexiptoto.com/




ΗΡΘΕ Ο ΜΑΡΤΗΣ, ΒΑΛΕ ΜΑΡΤΗ!!Βραχιολακι του Μαρτη-

Home »

» Ήρθε Μάρτης, βάλε Μάρτη -Βίντεο

Ήρθε Μάρτης, βάλε Μάρτη -Βίντεο



Ένα από πιο
παλιά και αγαπημένα έθιμα αναβιώνει δυναμικά στις μέρες μας γεμίζοντας
τα χέρια των παιδιών με ασπροκόκκινα βραχιολάκια. 
Ήρθε Μάρτης, βάλε Μάρτη -Βίντεο

Η Μαρτιά, ή αλλιώς ο Μάρτης,
είναι ένα βραχιόλι από άσπρες και κόκκινες κλωστές που φτιάχνουν εδώ
και πολλά χρόνια οι μητέρες για τα παιδιά τους τον μήνα Μάρτη. Σύμφωνα
με τη λαϊκή παράδοση, πρέπει να φοριέται καθόλη τη διάρκεια του μήνα για
να προστατέψει το δέρμα των μικρών από τον πρώτο δυνατό ήλιο της
Άνοιξης. «Οπόχει κόρη ακριβή, το Μάρτη ο ήλιος μη την ιδεί»,λέει
ένα παραδοσιακό τραγούδι… Σύμφωνα με το έθιμο, τον φτιάχνουμε την
τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν τα παιδιά την πρώτη μέρα του
Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.



Η κατασκευή του Μάρτη είναι
εξαιρετικά απλή. Θα χρειαστείτε άσπρη και κόκκινη κλωστή όποιου πάχους
επιθυμείτε και ένα ψαλιδάκι. Αφού βάλετε τις κλωστές τη μια δίπλα στην
άλλη, το μυστικό είναι να τις στριφογυρίσετε καλά ή να τις πλέξετε
μεταξύ τους και να τις δέσετε κόμπο στις άκρες για να μην ξετυλιχτούν.
Ο Μάρτης σας είναι έτοιμος!




Λέγεται ότι το
έθιμο προέρχεται από την αρχαιότητα και συγκεκριμένα από τα Ελευσίνια
Μυστήρια όπου μία παρόμοια κλωστή, η “Κρόκη” δενόταν στο δεξί χέρι και
στο αριστερό πόδι των μυστών. Παρόλα αυτά, δεν είμαστε η μόνη χώρα με το
έθιμο αυτό, καθώς το συναντάμε και σε άλλες βαλκανικές χώρες. Τον Μάρτη,
λοιπόν, θα τον βρείτε στην Ρουμανία ως Μαρτιζόρ, στην Αλβανία ως
Βερόρε, στα Σκόπια ως Μάρτινκα και στη Βουλγαρία ως Μαρτενίτσα.



Γνωρίζετε ότι: “Μάρτη”
δεν φορούσαν μόνο οι άνθρωποι. Σε κάποιες περιοχές της χώρας κρεμούσαν
την κλωστή όλη τη νύχτα στα κλαδιά μιας τριανταφυλλιάς για να χαρίσουν
ανθοφορία, ενώ σε άλλες περιοχές την έβαζαν γύρω από τις στάμνες για να
προστατέψουν το νερό από τον ήλιο και να το διατηρήσουν κρύο. Σε άλλες
περιοχές το φορούσαν μέχρι να φανούν τα πρώτα χελιδόνια, οπότε και το
άφηναν πάνω σε τριανταφυλλιές, ώστε να τον πάρουν τα πουλιά για να
χτίσουν τη φωλιά τους. Αλλού πάλι το φορούν ως την Ανάσταση, οπότε και
το δένουν στις λαμπάδες της Λαμπρής για να καεί μαζί τους.

talcmag

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

10 τοξικές προσωπικότητες που ζουν μέσα σου

"10 τοξικές προσωπικότητες που ζουν μέσα σου"
Δυστυχώς, όλοι μας
έχουμε ανθυγιεινές προσωπικότητες θαμμένες βαθιά μέσα μας που έχουν τη
δυνατότητα να επηρεάσουν αρνητικά τη ζωή μας. Παρά το γεγονός ότι
είμαστε όλοι άνθρωποι και έχουμε τα δικά μας «θέματα προσωπικότητας»,
μερικά «θέματα» είναι, ειλικρινά, τοξικά. Είναι τοξικά ως προς την
ευτυχία μας. Είναι τοξικά για τις σχέσεις μας. Είναι τοξικά για τον
αυτοσεβασμό μας. Είναι τοξικά για τα όνειρά μας.

Πηγή: Το blog της Εναλλακτικής Δράσης